Aktion læselyst

I Aale Hjortsvang Børneby har vi intentioner om, at børnene bliver så dygtige læsere som overhovedet muligt.

I skoleårene 2018/2019 og 2019/2020 har vi indgået et aktionsforskningsprojekt sammen med Lis Rahbek. I dette skoleår har vi i samarbejde med Bestyrelsen fokus på læsningen og kaldt projektet "Projekt læselyst/læseløft". Projektet har til hensigt at motivere børnene til at læse mere, finde nye muligheder og emner i litteraturen og skabe et cool fællesskab omkring det at få læst. Bestyrelsen udskrev en læse konkurrence hvor der blev sat fokus på mængden af læste bøger, skrevne anmeldelse af bøger til glæde for andre elever.  Skolens pedel lavede på kreativ vis et lille bo-skur på biblioteket til at kunne eksperimentere med video boganmeldelser. Og så er der den hyggelige læse-hule. Børnene nåede langt over de 1000 samlede antal læste bøger og fik dermed prisen for konkurrencen - et nyt cool bordfodbold.